Jul162017

News

Baccarat meets BLUE

バカラの夏のカタログをデザインさせて頂きました。
バカラといえば赤がブランドカラーですが、今年の夏はなんと青一色です。その名もBaccarat meets BLUE。

本国フランスの伝統色の中からさまざまな青を選び、それらを刻々と移り変わる一日の空の色に重ね、朝起きてから夜眠るまでのバカラ商品との物語を描きました。

バカラは高価でとても手が出ないと思っている人が多いかもしれませんが、そんな人にこそ手に取ってほしい冊子となっています。確かに商品はけっして安いものではありませんが、今回の美しい青の物語に触れると、特別な時間の相棒にするために、大切な人への贈り物にするために手にしたくなるかもしれません。

店頭での配布があるか分かりませんが、もし見かけたら是非ご覧頂ければと思います。

それにしてもこんなにもいろんな表情の青があるものか思いました。
王者の青「ブルー・ドゥ・ロワ(ロイヤルブルー)」美貌と学芸の才に恵まれたかの有名なポンパドゥール夫人にちなんだ「ポンパドゥール・ブルー」「アガト(瑠璃色)」「ミヨゾティス(忘れな草色)」「サフィール(サファイア)」「ブルー・ニュイ(ナイトブルー)」などなど他にも書ききれないほどの青が、濃いものから薄いものまで、鮮やかなものから淡いものまでたくさんありました。しかもいちいちどれにも由来があったりして…青ひとつとっても深いものです。

福岡は昨日山笠が終わりいよいよ夏本番(福岡では山笠が終わると梅雨も明けると言われます)
今年の夏の暑い日々は涼やかな青いバカラとともに過ごしてみませんか。

最後はカタログ冒頭の夜明けのシーンで
L’aube 4:30am
太陽が昇る直前の夜と朝の境界線
空は一日のうちで最も深い瑠璃色に染まります
そんな空の色を映したような
青きグラスで目覚めの水を

I designed a summer catalogue for high crystal glass brand Baccarat.
As you know, Baccarat’s corporate color is red, but, in the brand’s summer campaign this year, the company has been pushing blue completely.
Our creative team chose several types of blue from traditional French color for the catalogue design, and we used them to resemble changing of the one-day sky color. We expressed one-day story with Baccarat’s products. The story is started from morning and ended at midnight.

Probably, many people think that they can’t buy Baccarat’s item because of its high price, but we hope that such people get our designed book because we depicted beautiful contact points between Baccarat and the people in the brochure. If the scenes in the booklet moves you, you would come to want to present the brand’s wares to your special time or your important people.

I hope that the catalogue reaches many people.